En fet marknadschef på en mountainbike

Jag är Marknadschef på Mitsubishi Motors Sverige med ett brinnande intresse för Mountainbike.

Träningen går framåt!!!

Kategori: Allmänt

Efter testen av Lidingöloppet begav jag mig till London med familjen.
En häktisk helg med mycket shopping, magsjuka och skoskav.
Fast även en härlig helg med vår gudson Jonathan.
Fantastiskt vad mycket träningscyklister på gatorna i London!!
Att dom vågar!
Nu har jag varit ute på fyra träningspass efter hemkomsten.
Tre på cykel och ett i löparsåret - ja, det funkar att springa igen!
Knäet funkar och det blev 7,39km i spåret.
Efter det så blev det ett cykelpass med träningskompisarna Johan Wredström och Stefan Eriksson.
Rundan blev Norrviken runt med tillägg med Järvafältet, följt av Edsviken runt.
48km drygt. Tyvärr kändes det som att jag hade mer kvar att ge.
Jag har lyckats att få ingång några få på jobbet med att cykla mountainbike. Så ett par tisdagar har jag cyklat runt Norrviken med Gustaf som första hugade MTB-entusiasten, som jag skrv om tidigare.
Efter detta så blev det Henrik och nu senast i tisdags Gunnar Östergren.
Jag hade lånat en Specialized Stumpjumper 29:er av Cykelhuset i Väsby.
Passet senast startade med att Gurra pressade på ordentligt med kanonteknik i skogen.
Det innebar att jag valde svårare runda, eftersom jag vet att Gurra är vältränad med Halvmaror i benen och ett otal mil i löparspåret.
Gurra hände på bra och orkade upp för backarna.
Efter två mil började dock orken att tryta. Fullt förståeligt då hans rutin på cykel inte är den största och han körde med vanliga pedaler.
Kul runda och alltid kul med nya entusiaster!
Nu kände jag dock att jag behövde en genomkörare ordenligt. Så idag stack jag ut med Tobias.
Tobias och jag var ute för ett par veckor sedan och jag vet att han har flås.
Rundan blev samma som i tisdags, eftersom jag inte hade tid att köra ett längre pass. 28km runt Norrviken med tillägg av Järvafältet.
Djävulsbacken vid Ravalen sjön.
NU kändes det i benen!!
Underbart att riktigt få testa formen.
Hittade en sträcka under tisdagens runda med ett par hundra meter nerlagd järnvägsräls...
PERFEKT för att träna teknik och driv i trampningen. Ett måste är att hitta balansen mellan fram och bakhjul SAMTIDIGT som man måste ha driv i tramningen, annars droppar framhjulet ner och man går ovillkorligen över styret... KUL!!!
Tack Tobias för sällskapet och drivet runt spåret!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: