En fet marknadschef på en mountainbike

Jag är Marknadschef på Mitsubishi Motors Sverige med ett brinnande intresse för Mountainbike.

Varför - Lönnfet, plufsig, tunnhårig och gubbe?

Kategori: Allmänt

103kg
187cm
Ger ett BMI av 29,5. Enligt Viktklubben på aftonbladet.se (klicka här) så har jag övervikt på gränsen till fetma.
-Pappa jag gillar din mage för den är så mjuk som en kudde.

Längst uppe på huvudet så synns skalpen mer än håret.

-Pappa, du ser ut som en popstjärna med håret sådär. - Ja, visst är jag snygg? - Näe du e ju gubbe!

Alltså Lönnfet, plufsig (mjuk), tunnhårig och gubbe!

Vad gör man?
Jag var tvungen att skaffa mig ett mål.
Lite läskigt, och en kvittens på att vi varit gifta i 14 år var att både Camilla och jag bestämde oss för att köra Vasaloppet, helt oberoende av varandra - samtidigt!
När Camilla sa det, så svarade jag - Jaa, kanske det.
5 minuter senare hade jag anmält oss.

Som jag skrev så började jag med att gå med hunden och detta var i maj 2009.
7km i ett tempo av ~8min/km.
Varje vecka bestod av minst 3 pass.
Jag försökte springa, men knäet skrek efter 200m.
Valde att hålla igång utan löpning.

Efter några veckor var jag uppe i 10-12km per runda.

I juli testade jag att springa igen, och det var på semestern i Motala.
Lyckades då springa 1 km och följde med 1km gång. Totalt gå/sprang jag 10 km den gången.
Följde den veckan med två rundor till.

När jag kom hem, så sprang jag 10 km!!!! Första gången i mitt liv att springa en mil! Å det var kul!

Före att snön kom 2009, spring/gick jag 380km.

Det största steget jag lyckades ta före vintern 2009 var just att lyckas springa 1 mil. Gissa om jag var stolt?

Straxt innan snön började falla, besökte vi Skidsport i Danderyd för att se till att vi hade bra skidor inför vintern och som skulle klara hela Vasan. Vi skulle i alla fall inte bryta p.g.a. skidorna.
Nya Madshus med pjäxor och nya stavar införskaffades.

Favoritträning bestod av 3x7km + 3x4km på Bisslinge golfbana.
Trist? - Javisst!!! Men ganska bra spår oftast.
Högbo bruk blev en favorit, med kanonspår och bra boende.

Nästa gång ska jag berätta varför jag bestämde mig för att hoppa av Vasaloppet!

Vi ses!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: