En fet marknadschef på en mountainbike

Jag är Marknadschef på Mitsubishi Motors Sverige med ett brinnande intresse för Mountainbike.

Lönnfet, plufsig, tunnhårig och gubbe!

Kategori: Allmänt

Jag har aldrig varit en person som gillat att "träna". Träna har för mig varit synonymt med andnöd, skoskav, svett, Susanne Lanefedt, hösnuva från fotbollsplanen - pina.
Tänk dock va kul när man kör Motocross eller Enduro genom Svenska skogarna. Borrar fast sig i ett tjärr, bära motorcykel. Tävling på nycklippta stubbåkrar.
Tänk att det tog 20 år att inse att alla de element av pina som jag just nämde finns även under dessa aktiviteter.
I ärlighetens namn kanske man inte ser någon "KNIIIP"-övning i skogen och skoskavet är bytt mot händer fulla med blåsor. Men det är i allra högsta grad TRÄNING.

Nu har jag insett vilken bra träning det varit.

2009 bestämde jag och min fru (Camilla) oss för att vi skulle ta åldringstestet nummer 1 - Vasaloppet.

Efter alla år på en motorcykel och hat av löpning, samt sviter av div knäskador, bestämde jag mig för att börja röra på mig.
Springa gick inte, men gå med hunden gick bra.

Snart ska jag berätta mer!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: